Προβολή Παρασκευή 4 και Κυριακή 6/11 στις 20:00
Δημαρχείο Σαλαμίνας - Αίθουσα Δ.Μπόγρη
Γαλλία 1945
Δημαρχείο Σαλαμίνας - Αίθουσα Δ.Μπόγρη
Γαλλία 1945
Σκηνοθεσία: MARCEL CARNE
Σενάριο: JACQUES PREVERT
Παραγωγή: RAYMOND BORDERIE
Μουσική: JOSEPH KOSMA, MAURICE THIRIET
Μοντάζ: HENRI RUST, MADELEINE BONIN
Κοστούμια: ANTOINE MAYO
Σκηνικά: ALEXANDRE TRAUNER
Διεύθυνση Φωτογραφίας: ROGER HUBERT
Πρωταγωνιστούν: ARLETTY, JEAN LOUIS BARRAULT, PIERRE BRASSEUR, MARCEL HERRAND, PIERRE RENOIR, MARIA CASARES, LOUIS SALOU
Σενάριο: JACQUES PREVERT
Παραγωγή: RAYMOND BORDERIE
Μουσική: JOSEPH KOSMA, MAURICE THIRIET
Μοντάζ: HENRI RUST, MADELEINE BONIN
Κοστούμια: ANTOINE MAYO
Σκηνικά: ALEXANDRE TRAUNER
Διεύθυνση Φωτογραφίας: ROGER HUBERT
Πρωταγωνιστούν: ARLETTY, JEAN LOUIS BARRAULT, PIERRE BRASSEUR, MARCEL HERRAND, PIERRE RENOIR, MARIA CASARES, LOUIS SALOU
Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 9 Μαρτίου του 1945 σε ένα γκαλά ειδικά για κοινωνικό έργο σχετικά με το σινεμά και για αιχμαλώτους πολέμου. Η υποδοχή της ταινίας από τους κριτικούς γενικά ήταν θετική. Μάλιστα ο Georges Sadoul τη χαρακτήρισε «αριστούργημα». Εκεί όμως που η ταινία έκανε πραγματική θραύση ήταν το κοινό. Ο κόσμος ερωτεύτηκε αυτή την ταινία ακαριαία και συνέρρεε στις αίθουσες για να τη δει. Τον Δεκέμβριο του 1946, ο Πρεβέρ μάλιστα προτάθηκε και για Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Η ταινία συνέχισε να έχει κοινό σε όλο τον κόσμο και να δημιουργεί τη δική της λατρεία, και το 1995, η γαλλική επιτροπή από δημοσιογράφους και ιστορικούς που ήθελε να γιορτάσει τα 100 χρόνια του σινεμά έφτιαξαν μια λίστα με 1000 ταινίες που γυρίστηκαν ανάμεσα στο 1944 και στο 1994. Από όλες, ύστερα από ψηφοφορία, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ βγήκε πρώτο, ως η Καλύτερη ταινία!
*****ΔΙΑΦΗΜΙΣΜΕΝΑ ΣΑΝ ΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ "ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ" ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΣ, ΤΑ "ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ" ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΥΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΓΥΡΙΣΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ. ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΞΕΧΑΣΤΗ ΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ -ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ "ΚΑΝΟΝΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ" ΤΟΥ ΖΑΝ ΡΕΝΟΥΑΡ- Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ, ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ ΚΑΙ ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ. (Χρήστος Μήτσης - Αθηνόραμα)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου